View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Jongeren op LinkedIn & Facebook: Bewust of onbewust profileren voor de arbeidsmarkt? Een kwalitatief explorerend onderzoek naar het bewuste en onbewuste gebruik van LinkedIn en Facebook voor de arbeidsmarkt door hogeropgeleide Nederlandse jongeren.

        Thumbnail
        View/Open
        DefinitieveScriptie.24-07-2015.pdf (18.08Mb)
        Publication date
        2015
        Author
        Schins, A.E.H.M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Als deel van de huidige informatiemaatschappij kan men tegenwoordig niet meer zonder sociale media. De jongere generaties groeien op in een digitaal tijdperk waarin technologische ontwikkelingen centraal staan en elkaar in een razend tempo opvolgen (Bolton et al., 2013). De eerste generatie die van jongs af aan bekend is met sociale media, generatie y, wordt steeds actiever op de arbeidsmarkt. In de literatuur is echter nog niet veel bekend over de rol die sociale media spelen voor jongeren op de arbeidsmarkt. Dit onderzoek is daarom gericht op het bewuste en onbewuste gebruik van sociale media door jongeren door het beantwoorden van de volgende hoofdvraag: Hoe profileren hogeropgeleide Nederlandse jongeren zich voor de arbeidsmarkt op sociale media en meer specifiek op LinkedIn en Facebook?
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21546
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo