View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Feedback en leerprestaties Zelfstandig schools leren in een belonende en straffende conditie en de gevoeligheid voor beloning en straf.

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Diepen, Svan-3658376.pdf (275.5Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Diepen, S. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het doel van dit onderzoek was om meer inzicht te krijgen in leerprestaties van zelfstandig schools leergedrag in belonende en straffende condities. Daarnaast richtte het onderzoek zich op een mogelijk verband tussen de gevoeligheid voor beloning en straf en de leerprestaties in de belonende en straffende conditie. De prestaties zijn zowel op de korte als de lange termijn getoetst. Basisschoolkinderen uit groep 7 en 8 zijn door middel van een vragenlijst bevraagd over de door hun ervaren gevoeligheid voor beloning en straf. Tevens is individueel een woordenleertaak afgenomen om de zelfstandig schoolse leerprestaties te meten. De helft van de kinderen heeft een versie gemaakt met belonende en straffende condities. Kinderen in de belonende/straffende conditie presteerden beter op de woordenleertaak dan kinderen in de controlegroep op de korte termijn. Geen verschil werd gevonden op de lange termijn en tussen de leerprestaties in de belonende en straffende condities. Verder tonen de resultaten aan dat de gevoeligheid voor beloning en straf geen voorspeller is van de zelfstandige schoolse leerprestaties.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21089
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo