Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVen, S.H.G. van der
dc.contributor.authorDiepen, S. van
dc.date.accessioned2015-08-18T17:00:39Z
dc.date.available2015-08-18T17:00:39Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21089
dc.description.abstractHet doel van dit onderzoek was om meer inzicht te krijgen in leerprestaties van zelfstandig schools leergedrag in belonende en straffende condities. Daarnaast richtte het onderzoek zich op een mogelijk verband tussen de gevoeligheid voor beloning en straf en de leerprestaties in de belonende en straffende conditie. De prestaties zijn zowel op de korte als de lange termijn getoetst. Basisschoolkinderen uit groep 7 en 8 zijn door middel van een vragenlijst bevraagd over de door hun ervaren gevoeligheid voor beloning en straf. Tevens is individueel een woordenleertaak afgenomen om de zelfstandig schoolse leerprestaties te meten. De helft van de kinderen heeft een versie gemaakt met belonende en straffende condities. Kinderen in de belonende/straffende conditie presteerden beter op de woordenleertaak dan kinderen in de controlegroep op de korte termijn. Geen verschil werd gevonden op de lange termijn en tussen de leerprestaties in de belonende en straffende condities. Verder tonen de resultaten aan dat de gevoeligheid voor beloning en straf geen voorspeller is van de zelfstandige schoolse leerprestaties.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent282125
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleFeedback en leerprestaties Zelfstandig schools leren in een belonende en straffende conditie en de gevoeligheid voor beloning en straf.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsschools leren, feedback, gevoeligheid beloning, gevoeligheid straf
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record