View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De vijandige attributiestijl van kleuters: een direct effect van modeling van de vijandige attributiestijl en een interactie effect van responsiviteit van ouders

        Thumbnail
        View/Open
        Boerman, M.pdf (502.9Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Boerman, M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit onderzoek bekijkt of modeling van vijandige attributiestijl (overmatige attributie van een vijandige intentie) van ouders leidt tot een hogere mate van een vijandige attributiestijl van het kind. Hierbij wordt verwacht dat dit verband sterker is wanneer er sprake is van een lagere mate van responsiviteit bij ouders. Hiervoor deden 109 ouders en diens kind van tussen de vier en zeven jaar mee. Eerst werd de vijandige attributiestijl van het kind gemeten en daarna de modeling van de vijandige attributiestijl van de ouder door middel van een prentenboek. De ouder vulde daarnaast een vragenlijst over responsiviteit in. Ingaand tegen de verwachting blijkt uit de resultaten dat er geen verband bestaat tussen modeling van de vijandige attributiestijl van ouder en de vijandige attributiestijl van het kind en dat er geen moderatie is van responsiviteit op dit verband.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20619
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo