Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDijk, A. van
dc.contributor.advisorThomaes, S.
dc.contributor.authorBoerman, M.
dc.date.accessioned2015-07-28T17:00:59Z
dc.date.available2015-07-28T17:00:59Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20619
dc.description.abstractDit onderzoek bekijkt of modeling van vijandige attributiestijl (overmatige attributie van een vijandige intentie) van ouders leidt tot een hogere mate van een vijandige attributiestijl van het kind. Hierbij wordt verwacht dat dit verband sterker is wanneer er sprake is van een lagere mate van responsiviteit bij ouders. Hiervoor deden 109 ouders en diens kind van tussen de vier en zeven jaar mee. Eerst werd de vijandige attributiestijl van het kind gemeten en daarna de modeling van de vijandige attributiestijl van de ouder door middel van een prentenboek. De ouder vulde daarnaast een vragenlijst over responsiviteit in. Ingaand tegen de verwachting blijkt uit de resultaten dat er geen verband bestaat tussen modeling van de vijandige attributiestijl van ouder en de vijandige attributiestijl van het kind en dat er geen moderatie is van responsiviteit op dit verband.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent515064
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe vijandige attributiestijl van kleuters: een direct effect van modeling van de vijandige attributiestijl en een interactie effect van responsiviteit van ouders
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordskleuters, vijandige attributiestijl, modeling, responsiviteit, ouders
dc.subject.courseuuKinder- en jeugdpsychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record