View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Blended-learning en digitale immigranten; een gouden combinatie voor het ontwikkelen van vaardigheden, of een misplaatsing van ouderen in een digitaal tijdperk?

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Kooij 4118766.pdf (322.0Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Kooij, L.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit onderzoek gaat in op de vraag in hoeverre leerstijlen en percepties op de leeromgeving de vaardighedenontwikkeling door middel van een blended-learningprogramma voorspellen. Hierbij wordt leeftijd als interactievariabele meegenomen om onderscheid te maken tussen digitale immigranten (oudere werknemers) en digitale autochtonen (jongere werknemers). De leeromgeving van het e-Learninggedeelte en de praktijkdag zijn als variabele worden meegenomen, omdat verwacht werd dat deze van invloed kunnen zijn op de vaardighedenontwikkeling. Om te onderzoeken of leeftijd een rol speelt in de relatie tussen leerstijlen en vaardighedenontwikkeling en percepties op de leeromgeving en vaardighedenontwikkeling, zal leeftijd als interactievariabele worden meegenomen. Er is een vaardighedenmatrix ontwikkeld om de vaardighedenontwikkeling van cursisten te meten. Daarnaast is er middels een vragenlijst onderzocht wat de percepties om de leeromgeving van het e-Learninggedeelte en de praktijkdag van de deelnemers zijn. Ook is de LSQ bij alle cursisten afgenomen om de leerstijl van de cursisten te meten. Een groot deel van de vaardighedenontwikkeling (R²=.45) wordt voorspeld door de percepties op de leeromgevingen en de leerstijlen. Leeftijd blijkt hier geen rol in te spelen. Leerstijl de pragmatist blijkt de beste voorspeller voor de vaardighedenscore te zijn (β=.90). De leerstijlen theorist (β=-.25), reflector (β=-.32) en activist (β=-.51) hebben een negatieve samenhang met de vaardighedenscore.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20617
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo