Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKhaled, A.
dc.contributor.authorKooij, L.
dc.date.accessioned2015-07-28T17:00:54Z
dc.date.available2015-07-28T17:00:54Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20617
dc.description.abstractDit onderzoek gaat in op de vraag in hoeverre leerstijlen en percepties op de leeromgeving de vaardighedenontwikkeling door middel van een blended-learningprogramma voorspellen. Hierbij wordt leeftijd als interactievariabele meegenomen om onderscheid te maken tussen digitale immigranten (oudere werknemers) en digitale autochtonen (jongere werknemers). De leeromgeving van het e-Learninggedeelte en de praktijkdag zijn als variabele worden meegenomen, omdat verwacht werd dat deze van invloed kunnen zijn op de vaardighedenontwikkeling. Om te onderzoeken of leeftijd een rol speelt in de relatie tussen leerstijlen en vaardighedenontwikkeling en percepties op de leeromgeving en vaardighedenontwikkeling, zal leeftijd als interactievariabele worden meegenomen. Er is een vaardighedenmatrix ontwikkeld om de vaardighedenontwikkeling van cursisten te meten. Daarnaast is er middels een vragenlijst onderzocht wat de percepties om de leeromgeving van het e-Learninggedeelte en de praktijkdag van de deelnemers zijn. Ook is de LSQ bij alle cursisten afgenomen om de leerstijl van de cursisten te meten. Een groot deel van de vaardighedenontwikkeling (R²=.45) wordt voorspeld door de percepties op de leeromgevingen en de leerstijlen. Leeftijd blijkt hier geen rol in te spelen. Leerstijl de pragmatist blijkt de beste voorspeller voor de vaardighedenscore te zijn (β=.90). De leerstijlen theorist (β=-.25), reflector (β=-.32) en activist (β=-.51) hebben een negatieve samenhang met de vaardighedenscore.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent329821
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleBlended-learning en digitale immigranten; een gouden combinatie voor het ontwikkelen van vaardigheden, of een misplaatsing van ouderen in een digitaal tijdperk?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record