View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De Rol van Intergeneratie Leren bij het verhogen van Leermotivatie van Werknemers

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Lenders 4130227.pdf (711.8Kb)
        Masterthesis Lenders 4130227.doc (409Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Lenders, N.M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Professionaliseren speelt binnen veel organisaties een prominente rol. Om een continue ontwikkeling te bewerkstelligen is het voor organisaties van belang zicht te krijgen op de leermotivatie van werknemers en factoren die hierop van invloed zijn. Dit onderzoek richt zich op de leermotivatie en de rol van intergeneratie leren [IGL]. IGL kan gezien worden als een vorm van leren van en tussen generaties. Allereerst is de relatie tussen leeftijd en leermotivatie van werknemers onderzocht. Aanvullend werd onderzoek gedaan de rol van IGL bij het verhogen van leermotivatie. De data zijn verzameld binnen onderwijs-, zorg- en overheidssectoren middels een online digitale vragenlijst. Uiteindelijk hebben 207 werknemers deelgenomen aan het onderzoek. Leeftijd bleek niet significant gerelateerd aan de autonome en gecontroleerde leermotivatie van werknemers. Het interactie-effect van leeftijd en IGL op gecontroleerde en autonome leermotivatie werden beiden niet significant bevonden. Er werden wel aanwijzingen gevonden voor een mogelijk indirecte relatie tussen IGL en autonome en gecontroleerde leermotivatie. IGL bleek positief gerelateerd aan affectieve betrokkenheid. Ook werd een significant resultaat gevonden voor de relatie tussen affectieve betrokkenheid en beiden vormen van leermotivatie. De implicaties en suggesties voor vervolgonderzoek worden in de discussie besproken.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20531
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo