Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorOsagie, E.
dc.contributor.authorLenders, N.M.
dc.date.accessioned2015-07-27T17:00:37Z
dc.date.available2015-07-27T17:00:37Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20531
dc.description.abstractProfessionaliseren speelt binnen veel organisaties een prominente rol. Om een continue ontwikkeling te bewerkstelligen is het voor organisaties van belang zicht te krijgen op de leermotivatie van werknemers en factoren die hierop van invloed zijn. Dit onderzoek richt zich op de leermotivatie en de rol van intergeneratie leren [IGL]. IGL kan gezien worden als een vorm van leren van en tussen generaties. Allereerst is de relatie tussen leeftijd en leermotivatie van werknemers onderzocht. Aanvullend werd onderzoek gedaan de rol van IGL bij het verhogen van leermotivatie. De data zijn verzameld binnen onderwijs-, zorg- en overheidssectoren middels een online digitale vragenlijst. Uiteindelijk hebben 207 werknemers deelgenomen aan het onderzoek. Leeftijd bleek niet significant gerelateerd aan de autonome en gecontroleerde leermotivatie van werknemers. Het interactie-effect van leeftijd en IGL op gecontroleerde en autonome leermotivatie werden beiden niet significant bevonden. Er werden wel aanwijzingen gevonden voor een mogelijk indirecte relatie tussen IGL en autonome en gecontroleerde leermotivatie. IGL bleek positief gerelateerd aan affectieve betrokkenheid. Ook werd een significant resultaat gevonden voor de relatie tussen affectieve betrokkenheid en beiden vormen van leermotivatie. De implicaties en suggesties voor vervolgonderzoek worden in de discussie besproken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent728896
dc.format.extent418816
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleDe Rol van Intergeneratie Leren bij het verhogen van Leermotivatie van Werknemers
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAutonome leermotivatie; gecontroleerde leermotivatie; leeftijd; intergeneratie leren; affectieve betrokkenheid
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record