View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De categorisering van science plays: een toetsend onderzoek aan de hand van de jeugdvoorstelling Het Verhaal van de Getallen

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorscriptie TFT - Maaike van der Sluijs 3508838.pdf (1008.Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Sluijs, M.M. van der
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Science plays zijn voorstellingen die in de breedste zin van het woord ‘iets’ te maken hebben met wetenschap. Deze interdisciplinaire fenomenen worden vanuit veel verschillende wetenschappelijke achtergronden onderzocht. Er zijn daardoor verschillende categorieën van science plays ontstaan. In dit onderzoek wordt de bruikbaarheid van vier van deze categorieën, de traditionele science play van Kirstin Shepherd-Barr, de science-in-theatre van Carl Djerassi, de alternatieve science play van Shepherd-Barr en de intermediale science play van Michael vanden Heuvel, op hun bruikbaarheid getoetst. De jeugdvoorstelling Het Verhaal van de Getallen is als een testcase geanalyseerd op zijn genre, plot, personages, manier waarop wetenschap werd ingezet en doel. Waarna de voorstelling aan de hand van de vier categorieën werd gecategoriseerd.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20115
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo