Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMerx, Sigrid
dc.contributor.authorSluijs, M.M. van der
dc.date.accessioned2015-06-01T17:01:00Z
dc.date.available2015-06-01T17:01:00Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20115
dc.description.abstractScience plays zijn voorstellingen die in de breedste zin van het woord ‘iets’ te maken hebben met wetenschap. Deze interdisciplinaire fenomenen worden vanuit veel verschillende wetenschappelijke achtergronden onderzocht. Er zijn daardoor verschillende categorieën van science plays ontstaan. In dit onderzoek wordt de bruikbaarheid van vier van deze categorieën, de traditionele science play van Kirstin Shepherd-Barr, de science-in-theatre van Carl Djerassi, de alternatieve science play van Shepherd-Barr en de intermediale science play van Michael vanden Heuvel, op hun bruikbaarheid getoetst. De jeugdvoorstelling Het Verhaal van de Getallen is als een testcase geanalyseerd op zijn genre, plot, personages, manier waarop wetenschap werd ingezet en doel. Waarna de voorstelling aan de hand van de vier categorieën werd gecategoriseerd.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1032993
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe categorisering van science plays: een toetsend onderzoek aan de hand van de jeugdvoorstelling Het Verhaal van de Getallen
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsscience plays, Shepherd-Barr, jeugdtheater, jeugdvoorstelling, science, Djerassi,
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record