View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het verhogen van de kwaliteit van het kleuterrekenonderwijs op basisschool 'De Hoeksteen'

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Kamer 3699617 Hoogervorst 3694003 definitief.pdf (2.622Mb)
        Publication date
        2015
        Author
        Kamer, M.A.G.
        Hoogervorst, N.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek wordt geëvalueerd welke kenmerken van concrete rekenactiviteiten en welke interactievormen bijdragen aan de innovatie van het kleuterrekenonderwijs op basisschool 'De Hoeksteen'. Uit onderzoek komt naar voren dat een combinatie van concreet rekenen en interactie de ontwikkeling van de hersenen positief zal beïnvloeden. Op basis van criteria uit de literatuur en een interview zijn prototypes van concrete rekenactiviteiten ontwikkeld met bijhorende interactievormen. Deze werden uitgevoerd en geëvalueerd door leerkrachten in het kleuteronderwijs. Op basis van deze resultaten is een adviesplan tot stand gekomen waarin kenmerken van effectieve, concrete rekenactiviteiten zijn opgenomen. Deze kenmerken bieden leerkrachten de mogelijkheid om in de toekomst zelf effectieve concrete rekenactiviteiten te ontwerpen ter verbetering van het kleuterrekenonderwijs.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19960
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo