Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKool, M.
dc.contributor.authorKamer, M.A.G.
dc.contributor.authorHoogervorst, N.
dc.date.accessioned2015-05-01T17:03:05Z
dc.date.available2015-05-01T17:03:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19960
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt geëvalueerd welke kenmerken van concrete rekenactiviteiten en welke interactievormen bijdragen aan de innovatie van het kleuterrekenonderwijs op basisschool 'De Hoeksteen'. Uit onderzoek komt naar voren dat een combinatie van concreet rekenen en interactie de ontwikkeling van de hersenen positief zal beïnvloeden. Op basis van criteria uit de literatuur en een interview zijn prototypes van concrete rekenactiviteiten ontwikkeld met bijhorende interactievormen. Deze werden uitgevoerd en geëvalueerd door leerkrachten in het kleuteronderwijs. Op basis van deze resultaten is een adviesplan tot stand gekomen waarin kenmerken van effectieve, concrete rekenactiviteiten zijn opgenomen. Deze kenmerken bieden leerkrachten de mogelijkheid om in de toekomst zelf effectieve concrete rekenactiviteiten te ontwerpen ter verbetering van het kleuterrekenonderwijs.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2750384
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet verhogen van de kwaliteit van het kleuterrekenonderwijs op basisschool 'De Hoeksteen'
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsKleuterrekenonderwijs; interactie; concreet materiaal; rekenen; primair onderwijs; realistisch rekenonderwijs; leerkracht
dc.subject.courseuuAcademische lerarenopleiding primair onderwijs


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record