View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Een effectieve spellingsinstructie voor verhoging van de leeropbrengsten.

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Westerveld 3656934 Spruijt 3672034.pdf (633.5Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Spruijt, I.
        Westerveld, Y.A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek is antwoord gegeven op de vraag op welke wijze op dit moment op basisschool de Brug spellingsinstructie gegeven wordt en aan welke kwaliteitscriteria een effectieve spellingsinstructie moet voldoen. Met behulp van een vragenlijst en een observatie is getoetst in hoeverre de leerkrachten aan de vooraf opgestelde zes kwaliteitscriteria voldeden. Daarnaast is met een interview de visie en doorgaande lijn voor spelling in kaart gebracht. Gebleken is dat aan de kwaliteitscriteria herhaling en verwerking niet wordt voldaan. Ook ontbreekt een duidelijke visie voor spellingsonderwijs, waardoor geen doorgaande lijn binnen de school aanwezig is. Geadviseerd wordt om aandacht te schenken aan de kwaliteitscriteria en één visie en doorgaande lijn binnen de school door te voeren.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19953
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo