Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJaspers, M.
dc.contributor.authorSpruijt, I.
dc.contributor.authorWesterveld, Y.A.
dc.date.accessioned2015-05-01T17:03:02Z
dc.date.available2015-05-01T17:03:02Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19953
dc.description.abstractIn dit onderzoek is antwoord gegeven op de vraag op welke wijze op dit moment op basisschool de Brug spellingsinstructie gegeven wordt en aan welke kwaliteitscriteria een effectieve spellingsinstructie moet voldoen. Met behulp van een vragenlijst en een observatie is getoetst in hoeverre de leerkrachten aan de vooraf opgestelde zes kwaliteitscriteria voldeden. Daarnaast is met een interview de visie en doorgaande lijn voor spelling in kaart gebracht. Gebleken is dat aan de kwaliteitscriteria herhaling en verwerking niet wordt voldaan. Ook ontbreekt een duidelijke visie voor spellingsonderwijs, waardoor geen doorgaande lijn binnen de school aanwezig is. Geadviseerd wordt om aandacht te schenken aan de kwaliteitscriteria en één visie en doorgaande lijn binnen de school door te voeren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent648802
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen effectieve spellingsinstructie voor verhoging van de leeropbrengsten.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsSpelling; spellingsinstructie; spellingsonderwijs
dc.subject.courseuuAcademische lerarenopleiding primair onderwijs


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record