dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Jaspers, M. | |
dc.contributor.author | Spruijt, I. | |
dc.contributor.author | Westerveld, Y.A. | |
dc.date.accessioned | 2015-05-01T17:03:02Z | |
dc.date.available | 2015-05-01T17:03:02Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19953 | |
dc.description.abstract | In dit onderzoek is antwoord gegeven op de vraag op welke wijze op dit moment op basisschool de Brug spellingsinstructie gegeven wordt en aan welke kwaliteitscriteria een effectieve spellingsinstructie moet voldoen. Met behulp van een vragenlijst en een observatie is getoetst in hoeverre de leerkrachten aan de vooraf opgestelde zes kwaliteitscriteria voldeden. Daarnaast is met een interview de visie en doorgaande lijn voor spelling in kaart gebracht. Gebleken is dat aan de kwaliteitscriteria herhaling en verwerking niet wordt voldaan. Ook ontbreekt een duidelijke visie voor spellingsonderwijs, waardoor geen doorgaande lijn binnen de school aanwezig is. Geadviseerd wordt om aandacht te schenken aan de kwaliteitscriteria en één visie en doorgaande lijn binnen de school door te voeren. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 648802 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Een effectieve spellingsinstructie voor verhoging van de leeropbrengsten. | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Spelling; spellingsinstructie; spellingsonderwijs | |
dc.subject.courseuu | Academische lerarenopleiding primair onderwijs | |