View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het geven van extra instructie over de rekenstrategieën ter bevordering van de automatisering van de tafels van vermenigvuldiging.

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Hakvoort 3661385 Hengeveld 3692930.pdf (1.176Mb)
        Publication date
        2015
        Author
        Hengeveld, J.M.
        Hakvoort, W.M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Op R.K. De Vroonestein te Nieuwegein merken de leerkrachten dat leerlingen in groep 6 de tafels niet hebben geautomatiseerd. Middels dit onderzoek wordt bekeken in hoeverre het geven van extra instructie over de rekenstrategieën de automatisering van de tafels van vermenigvuldiging bevorderd. Dit wordt gedaan via literatuuronderzoek en het aanbieden van oplossingsstrategieën. Uit het onderzoek blijkt dat het twee maal per week vijf minuten oefenen van de tafels van vermenigvuldiging effect heeft op de automatiseringsvaardigheden van leerlingen in groep 6. Geconcludeerd kan worden dat oefenen bijdraagt aan betere automatiseringsvaardigheden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19951
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo