Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSlof, B.
dc.contributor.authorHengeveld, J.M.
dc.contributor.authorHakvoort, W.M.
dc.date.accessioned2015-05-01T17:03:02Z
dc.date.available2015-05-01T17:03:02Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19951
dc.description.abstractOp R.K. De Vroonestein te Nieuwegein merken de leerkrachten dat leerlingen in groep 6 de tafels niet hebben geautomatiseerd. Middels dit onderzoek wordt bekeken in hoeverre het geven van extra instructie over de rekenstrategieën de automatisering van de tafels van vermenigvuldiging bevorderd. Dit wordt gedaan via literatuuronderzoek en het aanbieden van oplossingsstrategieën. Uit het onderzoek blijkt dat het twee maal per week vijf minuten oefenen van de tafels van vermenigvuldiging effect heeft op de automatiseringsvaardigheden van leerlingen in groep 6. Geconcludeerd kan worden dat oefenen bijdraagt aan betere automatiseringsvaardigheden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1233665
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet geven van extra instructie over de rekenstrategieën ter bevordering van de automatisering van de tafels van vermenigvuldiging.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMultiplication tables; mathematics strategies
dc.subject.courseuuAcademische lerarenopleiding primair onderwijs


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record