View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Remediëring van het klokkijkonderwijs door middel van herhaling en de methode wijzer voor wijzer

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Meijering 3517578 Muijen, van 3631060.pdf (300.6Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Meijering, E.J.M.
        Muijen, E.A.I. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Klokkijken zorgt voor veel kinderen voor problemen. In dit onderzoek wordt de effectiviteit van het remediëren van het analoge klokkijkonderwijs in groep 5/6 op de Nieuwe Regentesseschool onderzocht. Groep A kreeg een lessenserie op basis van de methode ‘Wijzer voor wijzer’ aangeboden, groep B kreeg een lessenserie die het huidige klokkijkonderwijs herhaald aangeboden. Beide lessenseries leverden significant betere leerresultaten op, waarbij methode A niet significant beter was dan methode B. Dit onderzoek suggereert dat het aanleren van klokkijken met enkel de kleine wijzer en het herhalen van klokkijkonderwijs positief kan zijn voor het leren klokkijken van kinderen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19950
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo