Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSlof, B.
dc.contributor.advisorSol, Y.
dc.contributor.authorMeijering, E.J.M.
dc.contributor.authorMuijen, E.A.I. van
dc.date.accessioned2015-05-01T17:03:01Z
dc.date.available2015-05-01T17:03:01Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19950
dc.description.abstractKlokkijken zorgt voor veel kinderen voor problemen. In dit onderzoek wordt de effectiviteit van het remediëren van het analoge klokkijkonderwijs in groep 5/6 op de Nieuwe Regentesseschool onderzocht. Groep A kreeg een lessenserie op basis van de methode ‘Wijzer voor wijzer’ aangeboden, groep B kreeg een lessenserie die het huidige klokkijkonderwijs herhaald aangeboden. Beide lessenseries leverden significant betere leerresultaten op, waarbij methode A niet significant beter was dan methode B. Dit onderzoek suggereert dat het aanleren van klokkijken met enkel de kleine wijzer en het herhalen van klokkijkonderwijs positief kan zijn voor het leren klokkijken van kinderen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent307913
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleRemediëring van het klokkijkonderwijs door middel van herhaling en de methode wijzer voor wijzer
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsRemediëren; klokkijken
dc.subject.courseuuAcademische lerarenopleiding primair onderwijs


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record