View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De relatie tussen niet-symbolische-, symbolische- en mappingvaardigheden en de rekenvaardigheid van zwakke rekenaars in groep 4.

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Verstegen, RGE-3941132.pdf (434.0Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Verstegen, R.G.E.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Doel: Het doel van deze studie is te onderzoeken of niet-symbolische vaardigheid, symbolische vaardigheid en/of mappingvaardigheid bij jonge kinderen significante voorspellers zijn voor de rekenvaardigheid van zwakke rekenaars in groep 4. Methode: 150 zwakke rekenaars zijn geselecteerd op grond van hun resultaat op een gestandaardiseerde rekenvaardigheidstest, afgenomen eind groep 3. De deelnemers zijn eind groep 2 getoetst op numerieke vaardigheden. De rekenvaardigheid van deze leerlingen is gemeten aan de hand van een gestandaardiseerde rekenvaardigheidstest, afgenomen in midden groep 4. Resultaten: Uit regressieanalyses blijkt dat geen enkele voorspeller een significante invloed heeft. Conclusie: Geconcludeerd kan worden dat zowel niet-symbolische vaardigheden, symbolische vaardigheden als mappingvaardigheden geen significante voorspellers zijn voor de rekenvaardigheid van zwakke rekenaars in midden groep 4. Een belangrijke aanbeveling is om meer longitudinaal onderzoek uit te voeren naar de voorspellende waarde van deze numerieke vaardigheden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19884
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo