Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLuit, H. van
dc.contributor.advisorToll, S.
dc.contributor.authorVerstegen, R.G.E.
dc.date.accessioned2015-05-01T17:02:12Z
dc.date.available2015-05-01T17:02:12Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19884
dc.description.abstractDoel: Het doel van deze studie is te onderzoeken of niet-symbolische vaardigheid, symbolische vaardigheid en/of mappingvaardigheid bij jonge kinderen significante voorspellers zijn voor de rekenvaardigheid van zwakke rekenaars in groep 4. Methode: 150 zwakke rekenaars zijn geselecteerd op grond van hun resultaat op een gestandaardiseerde rekenvaardigheidstest, afgenomen eind groep 3. De deelnemers zijn eind groep 2 getoetst op numerieke vaardigheden. De rekenvaardigheid van deze leerlingen is gemeten aan de hand van een gestandaardiseerde rekenvaardigheidstest, afgenomen in midden groep 4. Resultaten: Uit regressieanalyses blijkt dat geen enkele voorspeller een significante invloed heeft. Conclusie: Geconcludeerd kan worden dat zowel niet-symbolische vaardigheden, symbolische vaardigheden als mappingvaardigheden geen significante voorspellers zijn voor de rekenvaardigheid van zwakke rekenaars in midden groep 4. Een belangrijke aanbeveling is om meer longitudinaal onderzoek uit te voeren naar de voorspellende waarde van deze numerieke vaardigheden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent444494
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe relatie tussen niet-symbolische-, symbolische- en mappingvaardigheden en de rekenvaardigheid van zwakke rekenaars in groep 4.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsnumerieke vaardigheden; niet-symbolische vaardigheid; symbolische vaardigheid; mappingvaardigheid; rekenvaardigheid; zwakke rekenaars.
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record