View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Perceptie van studenten van docentenfeedback en motivatie

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Dewki 3144658.pdf (934.5Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Dewki, S.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Docentenfeedback op opdrachten zijn onmisbaar voor het leren en verbeteren van de prestaties van studenten. Feedback helpt een brug te slaan tussen de huidige en gewenste situatie. Aan de hand van vijf dimensies van feedback is de gepercipieerde docentenfeedback en de relatie met studentenmotivatie om het portfolio samen te stellen onderzocht. Over gepercipieerde docentenfeedback van hbo-studenten op het portfolio en de relatie met de studentenmotivatie is nog weinig bekend. Met gesloten vragenlijsten en open vragen is feedback en motivatie bevraagd onder propedeuse studenten van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening van de Haagse Hogeschool. De vragen zijn beantwoord door 105 studenten. Uit de resultaten blijkt de belangrijkste motivatie voor het samenstellen van het portfolio de veronderstelde verplichting vanuit de opleiding. Tussen motivatie en de relatie docent-student en feedback gericht op inhoud is een significante correlatie gevonden. Positief gepercipieerde docentenfeedback kan motiverend zijn. Er is geen significant verschil gevonden tussen gepercipieerde feedback en motivatie als er onderscheid wordt gemaakt op geslacht, leeftijd, vooropleiding en bestede tijd. Beperkingen van dit onderzoek worden besproken en suggesties voor vervolgonderzoek worden aangedragen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19774
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo