dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Schaaf, M.F. van der | |
dc.contributor.advisor | Wubbels, T. | |
dc.contributor.author | Dewki, S. | |
dc.date.accessioned | 2015-05-01T17:01:03Z | |
dc.date.available | 2015-05-01T17:01:03Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19774 | |
dc.description.abstract | Docentenfeedback op opdrachten zijn onmisbaar voor het leren en verbeteren van de prestaties van studenten. Feedback helpt een brug te slaan tussen de huidige en gewenste situatie. Aan de hand van vijf dimensies van feedback is de gepercipieerde docentenfeedback en de relatie met studentenmotivatie om het portfolio samen te stellen onderzocht. Over gepercipieerde docentenfeedback van hbo-studenten op het portfolio en de relatie met de studentenmotivatie is nog weinig bekend. Met gesloten vragenlijsten en open vragen is feedback en motivatie bevraagd onder propedeuse studenten van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening van de Haagse Hogeschool. De vragen zijn beantwoord door 105 studenten. Uit de resultaten blijkt de belangrijkste motivatie voor het samenstellen van het portfolio de veronderstelde verplichting vanuit de opleiding. Tussen motivatie en de relatie docent-student en feedback gericht op inhoud is een significante correlatie gevonden. Positief gepercipieerde docentenfeedback kan motiverend zijn. Er is geen significant verschil gevonden tussen gepercipieerde feedback en motivatie als er onderscheid wordt gemaakt op geslacht, leeftijd, vooropleiding en bestede tijd. Beperkingen van dit onderzoek worden besproken en suggesties voor vervolgonderzoek worden aangedragen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 957012 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Perceptie van studenten van docentenfeedback en motivatie | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | portfolio; feedback; feedbackperceptie; motivatie | |
dc.subject.courseuu | Onderwijskundig ontwerp en advisering | |