View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Polderen over dijken

        Thumbnail
        View/Open
        Scriptie Polderen over Dijken - Jennifer Davidse - 19-1-2015.pdf (1.642Mb)
        Publication date
        2015
        Author
        Davidse, J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het huidige onderzoek is ontstaan vanuit een vraag van Waternet. Namelijk hoe de organisatie met behulp van interactieve online communicatie meer betrokkenheid kan creëren bij dijkbewoners tijdens de uitvoeringsfase van een dijkverbetering. De organisatie wil enerzijds meegaan in de digitalisering die in Nederland een steeds grotere rol speelt. Anderzijds is het voor Waternet belangrijk om haar klanten zo goed mogelijk in hun communicatiebehoeften te voorzien. Om Waternet een advies te kunnen geven over dit vraagstuk is in dit onderzoek de volgende hoofdvraag opgesteld: ‘Welke communicatiemiddelen lenen zich goed en minder goed voor het creëren van betrokkenheid bij bewoners tijdens de uitvoeringsfase van een dijkverbetering?’ Voor de beantwoording van deze vraag is naar één specifiek dijkverbeteringsproject gekeken dat bij aanvang van dit onderzoek (september 2014) bijna in de uitvoeringsfase zat. Binnen deze dijkverbetering is de communicatiebehoefte van bewoners bevraagd. Hiervoor zijn vijf interviews afgenomen bij dijkbewoners. Daarna is naar alle huishoudens een enquête uitgestuurd om te bevragen welke informatie dijkbewoners via welke communicatiemiddelen willen ontvangen en om te meten hoe betrokken deze bewoners zijn. Ook zijn drie medewerkers van Waternet geïnterviewd die bij de dijkverbetering betrokken zijn. Verder is er informatie verzameld vanuit onderzoeksliteratuur over gedragsverandering en mediafunctionaliteiten en vanuit interne documenten van Waternet. In dit onderzoek is eerst vastgesteld welke soorten informatie Waternet moet delen en daarna is gekeken welke communicatiemiddelen daar goed of minder goed bij aansluiten.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19469
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo