Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHolleman, B.
dc.contributor.authorDavidse, J.
dc.date.accessioned2015-02-23T18:01:10Z
dc.date.available2015-02-23T18:01:10Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19469
dc.description.abstractHet huidige onderzoek is ontstaan vanuit een vraag van Waternet. Namelijk hoe de organisatie met behulp van interactieve online communicatie meer betrokkenheid kan creëren bij dijkbewoners tijdens de uitvoeringsfase van een dijkverbetering. De organisatie wil enerzijds meegaan in de digitalisering die in Nederland een steeds grotere rol speelt. Anderzijds is het voor Waternet belangrijk om haar klanten zo goed mogelijk in hun communicatiebehoeften te voorzien. Om Waternet een advies te kunnen geven over dit vraagstuk is in dit onderzoek de volgende hoofdvraag opgesteld: ‘Welke communicatiemiddelen lenen zich goed en minder goed voor het creëren van betrokkenheid bij bewoners tijdens de uitvoeringsfase van een dijkverbetering?’ Voor de beantwoording van deze vraag is naar één specifiek dijkverbeteringsproject gekeken dat bij aanvang van dit onderzoek (september 2014) bijna in de uitvoeringsfase zat. Binnen deze dijkverbetering is de communicatiebehoefte van bewoners bevraagd. Hiervoor zijn vijf interviews afgenomen bij dijkbewoners. Daarna is naar alle huishoudens een enquête uitgestuurd om te bevragen welke informatie dijkbewoners via welke communicatiemiddelen willen ontvangen en om te meten hoe betrokken deze bewoners zijn. Ook zijn drie medewerkers van Waternet geïnterviewd die bij de dijkverbetering betrokken zijn. Verder is er informatie verzameld vanuit onderzoeksliteratuur over gedragsverandering en mediafunctionaliteiten en vanuit interne documenten van Waternet. In dit onderzoek is eerst vastgesteld welke soorten informatie Waternet moet delen en daarna is gekeken welke communicatiemiddelen daar goed of minder goed bij aansluiten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1721794
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePolderen over dijken
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMedia Synchronicity Theory, Intergrative Model of Behavioral Prediction, betrokkenheid
dc.subject.courseuuCommunicatie en Organisatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record