View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        ‘En de vertaling uitdaging echt begon!’ Interferentie in woordvolgorde van Engelstaligen bij het verwerven van de Nederlandse taal

        Thumbnail
        View/Open
        Eindwerkstuk Joyce van Wijk.pdf (925.2Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Wijk, J.I. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Engelse leerders van de Nederlandse taal kunnen problemen hebben met de schrijfvaardigheid in de taal. Eén van de verwachte problemen is het schrijven van zinnen in een verkeerde woordvolgorde. Wat voor woordvolgordefouten worden er gemaakt in schrijfopdrachten? En zijn deze woordvolgordefouten te verklaren wanneer we kijken naar de woordvolgorde die in de Engelse taal wordt gebruikt? Dit wordt onderzocht aan de hand van een aantal schrijfopdrachten die geschreven zijn door Engelse studenten van de universitaire opleiding Nederlands.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19392
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo