dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Nortier, dr. J.M. | |
dc.contributor.author | Wijk, J.I. van | |
dc.date.accessioned | 2015-02-17T18:01:05Z | |
dc.date.available | 2015-02-17T18:01:05Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19392 | |
dc.description.abstract | Engelse leerders van de Nederlandse taal kunnen problemen hebben met de schrijfvaardigheid in de taal. Eén van de verwachte problemen is het schrijven van zinnen in een verkeerde woordvolgorde. Wat voor woordvolgordefouten worden er gemaakt in schrijfopdrachten? En zijn deze woordvolgordefouten te verklaren wanneer we kijken naar de woordvolgorde die in de Engelse taal wordt gebruikt? Dit wordt onderzocht aan de hand van een aantal schrijfopdrachten die geschreven zijn door Engelse studenten van de universitaire opleiding Nederlands. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 947482 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | ‘En de vertaling uitdaging echt begon!’
Interferentie in woordvolgorde van Engelstaligen bij het verwerven van de Nederlandse taal | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | tweede taalverwerving; taalverwerving;interferentie;engels;nederlands;woordvolgorde | |
dc.subject.courseuu | Nederlandse taal en cultuur | |