Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorNortier, dr. J.M.
dc.contributor.authorWijk, J.I. van
dc.date.accessioned2015-02-17T18:01:05Z
dc.date.available2015-02-17T18:01:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19392
dc.description.abstractEngelse leerders van de Nederlandse taal kunnen problemen hebben met de schrijfvaardigheid in de taal. Eén van de verwachte problemen is het schrijven van zinnen in een verkeerde woordvolgorde. Wat voor woordvolgordefouten worden er gemaakt in schrijfopdrachten? En zijn deze woordvolgordefouten te verklaren wanneer we kijken naar de woordvolgorde die in de Engelse taal wordt gebruikt? Dit wordt onderzocht aan de hand van een aantal schrijfopdrachten die geschreven zijn door Engelse studenten van de universitaire opleiding Nederlands.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent947482
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title‘En de vertaling uitdaging echt begon!’ Interferentie in woordvolgorde van Engelstaligen bij het verwerven van de Nederlandse taal
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordstweede taalverwerving; taalverwerving;interferentie;engels;nederlands;woordvolgorde
dc.subject.courseuuNederlandse taal en cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record