View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Kennis is kwaliteit

        Thumbnail
        View/Open
        Eindwerkstuk_final2.pdf (770.5Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Groenendijk, E.A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Centraal in dit onderzoek staat de vraag of er een vooruitgang is te constateren in tekstkwaliteit tussen leerlingen uit groep 6, 7 en 8 in het Nederlandse basisonderwijs en of deze vooruitgang samenhangt met kennis over het schrijfproces. De aanleiding hiervoor zijn de zorgen over het schrijfonderwijs in Nederland. Er wordt volgens Pullens (2010) te weinig aandacht besteed aan het schrijfproces. Leraren zouden zich nog te veel richten op het schrijfproduct. In dit onderzoek is er bij 363 leerlingen uit groep 6, 7 en 8 een schrijfopdracht afgenomen. Uit de analyse blijkt dat er een vooruitgang is te constateren in schrijfkwaliteit tussen groep 6, 7, en 8. Voor leerlingen uit alle groepen is een positieve samenhang gevonden tussen kennis over het schrijfproces en tekstkwaliteit. Voor leerlingen uit groep 7 is deze samenhang het sterkst aanwezig.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19347
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo