Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan den Bergh, H.
dc.contributor.authorGroenendijk, E.A.
dc.date.accessioned2015-02-03T18:00:58Z
dc.date.available2015-02-03T18:00:58Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19347
dc.description.abstractCentraal in dit onderzoek staat de vraag of er een vooruitgang is te constateren in tekstkwaliteit tussen leerlingen uit groep 6, 7 en 8 in het Nederlandse basisonderwijs en of deze vooruitgang samenhangt met kennis over het schrijfproces. De aanleiding hiervoor zijn de zorgen over het schrijfonderwijs in Nederland. Er wordt volgens Pullens (2010) te weinig aandacht besteed aan het schrijfproces. Leraren zouden zich nog te veel richten op het schrijfproduct. In dit onderzoek is er bij 363 leerlingen uit groep 6, 7 en 8 een schrijfopdracht afgenomen. Uit de analyse blijkt dat er een vooruitgang is te constateren in schrijfkwaliteit tussen groep 6, 7, en 8. Voor leerlingen uit alle groepen is een positieve samenhang gevonden tussen kennis over het schrijfproces en tekstkwaliteit. Voor leerlingen uit groep 7 is deze samenhang het sterkst aanwezig.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent789011
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleKennis is kwaliteit
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsschrijven, schrijfproces, onderwijs
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record