View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Tevredenheid van bovenbouwleerlingen en mentoren over het mentoraat: Een vergelijking van een vernieuwende- en traditionele school

        Thumbnail
        View/Open
        PGO_Crijns_Verheugd_2012.pdf (377.1Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Crijns, F.P.K.
        Verheugd, R.I.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit praktijkgericht onderzoek is de tevredenheid van leerlingen en mentoren met betrekking tot het mentoraat onder de loep genomen. Twee scholen, een vernieuwende en een traditionele school, worden hierbij vergeleken. De resultaten laten zien dat er tussen beide schooltypes, ondanks een beduidend andere organisatie van het mentoraat, amper significante en relevante verschillen zijn, zowel onder leerlingen als onder mentoren. Uit aanvullende analyses kwamen wel opmerkelijke verschillen naar voren wat betreft sekse: leerlingen, jongens zowel als meisjes, waren op een aantal punten significant meer tevreden als zij een mentrix hadden in plaats van een mentor. Daarnaast bestempelen mannen hun schoolvak belangrijker dan het mentoraat terwijl vrouwelijke mentoren eenzelfde belangrijkheid toekennen aan het mentoraat als aan hun schoolvak.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19322
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo