Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorTigchelaar, Dr. A.E
dc.contributor.authorCrijns, F.P.K.
dc.contributor.authorVerheugd, R.I.
dc.date.accessioned2012-09-05T17:02:08Z
dc.date.available2012-09-05
dc.date.available2012-09-05T17:02:08Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19322
dc.description.abstractIn dit praktijkgericht onderzoek is de tevredenheid van leerlingen en mentoren met betrekking tot het mentoraat onder de loep genomen. Twee scholen, een vernieuwende en een traditionele school, worden hierbij vergeleken. De resultaten laten zien dat er tussen beide schooltypes, ondanks een beduidend andere organisatie van het mentoraat, amper significante en relevante verschillen zijn, zowel onder leerlingen als onder mentoren. Uit aanvullende analyses kwamen wel opmerkelijke verschillen naar voren wat betreft sekse: leerlingen, jongens zowel als meisjes, waren op een aantal punten significant meer tevreden als zij een mentrix hadden in plaats van een mentor. Daarnaast bestempelen mannen hun schoolvak belangrijker dan het mentoraat terwijl vrouwelijke mentoren eenzelfde belangrijkheid toekennen aan het mentoraat als aan hun schoolvak.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent386152 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTevredenheid van bovenbouwleerlingen en mentoren over het mentoraat: Een vergelijking van een vernieuwende- en traditionele school
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmentoraat, vernieuwingsschool, traditionele school
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Maatschappijleer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record