View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Building blocks: de fundering van public history op het voortgezet onderwijs

        Thumbnail
        View/Open
        nieuwe versie thesis aug 2014.pdf (1000.Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Goebertus, C.A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In hoeverre is de geschiedenisdocent in het voortgezet onderwijs een public historian? In deze thesis wordt uiteengezet hoe de velden van public history en geschiedenisonderwijs elkaar raken. Dit wordt gedaan door middel van bestudering van begrippen uit public history, praktisering van de theorie over historisch tijdsbewustzijn van Arie Wilschut en interviews met docenten en leerlingen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19319
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo