View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Onderzoekend en Ontwerpend Leren (OOL) bij Natuur en Techniek in het Primair Onderwijs - Wetenschappelijke houding van leerlingen en gerelateerd leerkrachtgedrag

        Thumbnail
        View/Open
        Research paper.pdf (446.1Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Nooijen, N.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        De relatie tussen leerlinggedrag passend binnen een wetenschappelijke houding zoals beschreven door van der Rijst (2009) en leerkrachtgedrag is onderzocht in natuur- en techniekonderwijs voor de basisschool binnen een lessenserie over drijven en zinken. Twee neigingen, kritisch willen zijn en kennis willen delen, van een wetenschappelijke houding zijn onderzocht in een gevalstudie met vier leerlingen van groep 5. De resultaten geven aan dat leerlingen kritisch (willen) zijn op concreet niveau en kennis (willen) delen op een oppervlakkig niveau. De leerkracht toont een kritische maar neutrale houding en staat daarbij open voor de leerlingen. Daarnaast bevordert de leerkracht weinig interactie tussen de leerlingen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19245
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo