dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Bulte, A.M.W. | |
dc.contributor.advisor | Graft, M. van | |
dc.contributor.author | Nooijen, N. | |
dc.date.accessioned | 2012-09-05T17:01:57Z | |
dc.date.available | 2012-09-05 | |
dc.date.available | 2012-09-05T17:01:57Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19245 | |
dc.description.abstract | De relatie tussen leerlinggedrag passend binnen een wetenschappelijke houding zoals beschreven door van der Rijst (2009) en leerkrachtgedrag is onderzocht in natuur- en techniekonderwijs voor de basisschool binnen een lessenserie over drijven en zinken. Twee neigingen, kritisch willen zijn en kennis willen delen, van een wetenschappelijke houding zijn onderzocht in een gevalstudie met vier leerlingen van groep 5. De resultaten geven aan dat leerlingen kritisch (willen) zijn op concreet niveau en kennis (willen) delen op een oppervlakkig niveau. De leerkracht toont een kritische maar neutrale houding en staat daarbij open voor de leerlingen. Daarnaast bevordert de leerkracht weinig interactie tussen de leerlingen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 456847 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Onderzoekend en Ontwerpend Leren (OOL) bij Natuur en Techniek in het Primair Onderwijs - Wetenschappelijke houding van leerlingen en gerelateerd leerkrachtgedrag | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Science Education and Communication | |