Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBulte, A.M.W.
dc.contributor.advisorGraft, M. van
dc.contributor.authorNooijen, N.
dc.date.accessioned2012-09-05T17:01:57Z
dc.date.available2012-09-05
dc.date.available2012-09-05T17:01:57Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19245
dc.description.abstractDe relatie tussen leerlinggedrag passend binnen een wetenschappelijke houding zoals beschreven door van der Rijst (2009) en leerkrachtgedrag is onderzocht in natuur- en techniekonderwijs voor de basisschool binnen een lessenserie over drijven en zinken. Twee neigingen, kritisch willen zijn en kennis willen delen, van een wetenschappelijke houding zijn onderzocht in een gevalstudie met vier leerlingen van groep 5. De resultaten geven aan dat leerlingen kritisch (willen) zijn op concreet niveau en kennis (willen) delen op een oppervlakkig niveau. De leerkracht toont een kritische maar neutrale houding en staat daarbij open voor de leerlingen. Daarnaast bevordert de leerkracht weinig interactie tussen de leerlingen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent456847 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOnderzoekend en Ontwerpend Leren (OOL) bij Natuur en Techniek in het Primair Onderwijs - Wetenschappelijke houding van leerlingen en gerelateerd leerkrachtgedrag
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuScience Education and Communication


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record