View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        “De effecten van een training in hoog niveau denken in individuele leerresultaten van leraren tijdens samenwerkend leren in een post-hbo opleiding”

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis T de Boer 110614.pdf (481.3Kb)
        Masterthesis T de Boer 3402509.pdf (481.3Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Boer, T.G. de
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Deze studie onderzoekt de effecten van een training in hoog niveau denken in individuele leerresultaten van leraren tijdens groepsleren in een post-hbo opleiding. Er is nog geen onderzoek voorhanden dat zich focust op de drie niveaus van denken en de individuele leerresultaten in een post-hbo opleiding. Deze studie richt zich op 61 leraren, die allen een post-hbo opleiding volgen, in twee condities. Om de onderzoeksvraag te beantwoorden, is deze vraag onderverdeeld in drie hypothesen. Namelijk, conditie (= een interventie/training in hoog niveau denken) heeft een positief effect op hoog niveau denken (Hypothese 1), conditie heeft een positief effect op de totaalscore op de natest (Hypothese 2) en hoog niveau denken medieert het effect van conditie op totaalscore op de natest (Hypothese 3). Tevens zijn een t-test en meerdere regressie analyses uitgevoerd. Alleen aan de eerste voorwaarde is voldaan: er is een significante relatie tussen conditie en hoog niveau denken. Oftewel, participanten die een training in hoog niveau denken hebben gehad, denken tijdens het maken van de opdrachten van de training meer op hoog niveau dan degenen die geen training hebben gehad.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19208
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo