Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSlof, B.
dc.contributor.advisorJanssen, J.
dc.contributor.authorBoer, T.G. de
dc.date.accessioned2015-01-05T18:00:53Z
dc.date.available2015-01-05T18:00:53Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19208
dc.description.abstractDeze studie onderzoekt de effecten van een training in hoog niveau denken in individuele leerresultaten van leraren tijdens groepsleren in een post-hbo opleiding. Er is nog geen onderzoek voorhanden dat zich focust op de drie niveaus van denken en de individuele leerresultaten in een post-hbo opleiding. Deze studie richt zich op 61 leraren, die allen een post-hbo opleiding volgen, in twee condities. Om de onderzoeksvraag te beantwoorden, is deze vraag onderverdeeld in drie hypothesen. Namelijk, conditie (= een interventie/training in hoog niveau denken) heeft een positief effect op hoog niveau denken (Hypothese 1), conditie heeft een positief effect op de totaalscore op de natest (Hypothese 2) en hoog niveau denken medieert het effect van conditie op totaalscore op de natest (Hypothese 3). Tevens zijn een t-test en meerdere regressie analyses uitgevoerd. Alleen aan de eerste voorwaarde is voldaan: er is een significante relatie tussen conditie en hoog niveau denken. Oftewel, participanten die een training in hoog niveau denken hebben gehad, denken tijdens het maken van de opdrachten van de training meer op hoog niveau dan degenen die geen training hebben gehad.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent492921
dc.format.extent492921
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title“De effecten van een training in hoog niveau denken in individuele leerresultaten van leraren tijdens samenwerkend leren in een post-hbo opleiding”
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsLow, medium and high level thinking, complex thinking, small-group learning, communication, group performance, collaboration, cooperative learning.
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record