View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Gamen met de smartphone: een immersieve bezigheid?

        Thumbnail
        View/Open
        THESIS 2-1.pdf (731.1Kb)
        Publication date
        2014
        Author
        Tang, S.T.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het doel van deze scriptie is om te onderzoeken op welke manier casual playing via de smartphone kan bijdragen aan een mentale afsluiting van de fysieke omgeving, als een vorm van immersie. Hiermee wordt gepoogd een bijdrage te leveren aan de wetenschappelijke discussie rondom mobiele media, immersie en de vervaging tussen online/offline ruimtes. Dit wordt onderzocht met een eigen gameanalyse met gebruikmaking van verschillende immersieve dimensies volgens Calleja’s theorie (Calleja, 2011), en acht semi-gestructureerde interviews. Als case study wordt de strategiegame Clash of Clans (CoC) gebruikt. Uit het onderzoek komt naar voren dat in korte intervallen gamen, tussen andere bezigheden door, immersieve dimensies bevat waarbij er constant onderhandeling plaatsvindt over het in- en uitsluiten van de fysieke omgeving.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18801
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo