Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorGlas, René
dc.contributor.authorTang, S.T.
dc.date.accessioned2014-11-26T18:01:28Z
dc.date.available2014-11-26T18:01:28Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18801
dc.description.abstractHet doel van deze scriptie is om te onderzoeken op welke manier casual playing via de smartphone kan bijdragen aan een mentale afsluiting van de fysieke omgeving, als een vorm van immersie. Hiermee wordt gepoogd een bijdrage te leveren aan de wetenschappelijke discussie rondom mobiele media, immersie en de vervaging tussen online/offline ruimtes. Dit wordt onderzocht met een eigen gameanalyse met gebruikmaking van verschillende immersieve dimensies volgens Calleja’s theorie (Calleja, 2011), en acht semi-gestructureerde interviews. Als case study wordt de strategiegame Clash of Clans (CoC) gebruikt. Uit het onderzoek komt naar voren dat in korte intervallen gamen, tussen andere bezigheden door, immersieve dimensies bevat waarbij er constant onderhandeling plaatsvindt over het in- en uitsluiten van de fysieke omgeving.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent748676
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleGamen met de smartphone: een immersieve bezigheid?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsImmersie, ruimte, mobiele media, games, smartphone
dc.subject.courseuuNieuwe media en digitale cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record