dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Glas, René | |
dc.contributor.author | Tang, S.T. | |
dc.date.accessioned | 2014-11-26T18:01:28Z | |
dc.date.available | 2014-11-26T18:01:28Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18801 | |
dc.description.abstract | Het doel van deze scriptie is om te onderzoeken op welke manier casual playing via de smartphone kan bijdragen aan een mentale afsluiting van de fysieke omgeving, als een vorm van immersie. Hiermee wordt gepoogd een bijdrage te leveren aan de wetenschappelijke discussie rondom mobiele media, immersie en de vervaging tussen online/offline ruimtes. Dit wordt onderzocht met een eigen gameanalyse met gebruikmaking van verschillende immersieve dimensies volgens Calleja’s theorie (Calleja, 2011), en acht semi-gestructureerde interviews. Als case study wordt de strategiegame Clash of Clans (CoC) gebruikt. Uit het onderzoek komt naar voren dat in korte intervallen gamen, tussen andere bezigheden door, immersieve dimensies bevat waarbij er constant onderhandeling plaatsvindt over het in- en uitsluiten van de fysieke omgeving. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 748676 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Gamen met de smartphone: een immersieve bezigheid? | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Immersie, ruimte, mobiele media, games, smartphone | |
dc.subject.courseuu | Nieuwe media en digitale cultuur | |