View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Er was eens... een Supporter van Schoon

        Thumbnail
        View/Open
        MasterscriptieNederlandSchoon_MichellevanDijk_0707_PDF.pdf (2.214Mb)
        Publication date
        2014
        Author
        Dijk, M.M.R. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In deze scriptie voor de master Communicatie, Beleid en Management wordt gekeken naar de manier waarop Nederland Schoon via een campagne de doelgroep probeert te bereiken en te overtuigen tot gedragsverandering. Nederland Schoon zet zich sinds 1991 in voor een zwerfafvalvrije omgeving. Dit doet de organisatie op vele manieren, waaronder via televisiecampagnes. Deze hebben helaas niet het effect gehad wat zij ermee beoogd hadden. De meeste Nederlanders (82%) kennen Nederland Schoon namelijk vooral van de afvalbakken en slechts 29% van de Nederlanders heeft wel eens bewust iets anders gezien of gehoord van Nederland Schoon (Nederland Schoon Jaarverslag 2013-2017, 2013, p. 35). Daarom was dit onderzoek nodig. Aan de hand van de resultaten en conclusie is mijn aanbeveling: zet de kracht van verhalen in om de doelgroep aan het denken te zetten en ze daarmee te overtuigen dat schoonmaken nodig is, en dat dit op een leuke en gemakkelijke manier in praktijk kan worden gebracht. Het gaat erom dat getoond wordt waar het om draait. Laat het zien, toon aan dat sprookjes bestaan: Er was eens een Supporter van Schoon, en die...
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18734
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo