Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHörmann, dr. Pauline A.H.
dc.contributor.authorDijk, M.M.R. van
dc.date.accessioned2014-11-17T18:00:55Z
dc.date.available2014-11-17T18:00:55Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18734
dc.description.abstractIn deze scriptie voor de master Communicatie, Beleid en Management wordt gekeken naar de manier waarop Nederland Schoon via een campagne de doelgroep probeert te bereiken en te overtuigen tot gedragsverandering. Nederland Schoon zet zich sinds 1991 in voor een zwerfafvalvrije omgeving. Dit doet de organisatie op vele manieren, waaronder via televisiecampagnes. Deze hebben helaas niet het effect gehad wat zij ermee beoogd hadden. De meeste Nederlanders (82%) kennen Nederland Schoon namelijk vooral van de afvalbakken en slechts 29% van de Nederlanders heeft wel eens bewust iets anders gezien of gehoord van Nederland Schoon (Nederland Schoon Jaarverslag 2013-2017, 2013, p. 35). Daarom was dit onderzoek nodig. Aan de hand van de resultaten en conclusie is mijn aanbeveling: zet de kracht van verhalen in om de doelgroep aan het denken te zetten en ze daarmee te overtuigen dat schoonmaken nodig is, en dat dit op een leuke en gemakkelijke manier in praktijk kan worden gebracht. Het gaat erom dat getoond wordt waar het om draait. Laat het zien, toon aan dat sprookjes bestaan: Er was eens een Supporter van Schoon, en die...
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2321847
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEr was eens... een Supporter van Schoon
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordssemiotiek; narratologie; overtuiging; gedragsbeinvloeding; zwerfafval; verhalen; beelden; overtuigingskracht; communicatie; beleid; management
dc.subject.courseuuCommunicatie, beleid en management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record