View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        In microstappen naar een kwalitatief betere tekst

        Thumbnail
        View/Open
        In%20microstappen%20naar%20een%20kwalitatief%20betere%20tekst%20(derde%20versie)[1].docx (60.46Kb)
        Publication date
        2014
        Author
        Louwman, M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In het beschreven onderzoek is het effect gemeten van de Opzoekmethode Middelbare School op de kwaliteit van teksten, geschreven door 5-vwo’ers. In twee klassen, op twee scholen, schreven 30 leerlingen uit 5 vwo drie teksten: twee versies van dezelfde recensie en één nieuwe recensie. De eerste versie van tekst 1 werd volgens OMS nagekeken en samen met het OMS-materiaal aan de leerling teruggegeven. Iedere leerling werkte met één versie van de methode: de macro- of de microversie. De tweede versies van tekst 1 waren volgens de aan de versie van de OMS verbonden criteria beter dan de eerste versies. De tekstkwaliteit ging ook vooruit: tekst 2 was beter dan de tweede versie van tekst 1, die beter was dan de eerste versie van die tekst. De OMS bleek, tot slot, een bruikbare methode voor het bepalen van de kwaliteit van de micro-eigenschappen in een eerste versie van een tekst. Verder onderzoek is aanbevolen, om de effectiviteit van de methode of een vergelijkbare methode verder te bestuderen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18024
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo