View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het systeem achter dyslexie: een analyse vanuit de taalwetenschap en cognitieve en neurobiologische psychologie

        Thumbnail
        View/Open
        Scriptie Mirjam Bahlmann en Lianne van Setten.pdf (546.3Kb)
        Publication date
        2014
        Author
        Bahlmann, M.T.C.
        Setten, L. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het systeem dyslexie wordt bekeken vanuit de taalwetenschap en cognitieve en neurobiologische psychologie. Beide vakgebieden dragen bij aan wat er nu precies aan de hand is bij dyslexie. Dit leidt tot een nieuwe hypothese. Deze hypothese stelt dat dyslectici een probleem hebben in de witte stof in de hersenen waardoor de drempelwaarde voor het verwerken van informatie niet bereikt wordt. Er is dus eigenlijk geen probleem met het fonologisch systeem of het visuele systeem van dyslectici, maar een probleem met de toegang tot deze systemen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17061
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo