Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHendriks, H.L.W.
dc.contributor.advisorWijnen, F.N.K.
dc.contributor.authorBahlmann, M.T.C.
dc.contributor.authorSetten, L. van
dc.date.accessioned2014-07-24T17:00:49Z
dc.date.available2014-07-24T17:00:49Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17061
dc.description.abstractHet systeem dyslexie wordt bekeken vanuit de taalwetenschap en cognitieve en neurobiologische psychologie. Beide vakgebieden dragen bij aan wat er nu precies aan de hand is bij dyslexie. Dit leidt tot een nieuwe hypothese. Deze hypothese stelt dat dyslectici een probleem hebben in de witte stof in de hersenen waardoor de drempelwaarde voor het verwerken van informatie niet bereikt wordt. Er is dus eigenlijk geen probleem met het fonologisch systeem of het visuele systeem van dyslectici, maar een probleem met de toegang tot deze systemen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent559487
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet systeem achter dyslexie: een analyse vanuit de taalwetenschap en cognitieve en neurobiologische psychologie
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsdyslexie, developmental dyslexia, fonologisch systeem, visueel systeem, werkgeheugen, DRC, VA-span, phonological deficit hypothesis
dc.subject.courseuuLiberal Arts and Sciences


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record