View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De relevantie van bronnen: een onderzoek naar de Match-Up hypothese. De invloed van promotionele bronnen en statistische bronnen op de overtuigingskracht van advertenties

        Thumbnail
        View/Open
        Paper versie 2.docx.pdf (1.806Mb)
        Publication date
        2014
        Author
        Seele, L.A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Volgens de Match-Up hypothese maakt een relevante, promotionele bron de overtuigingskracht van de instruerende tekst overtuigender, terwijl een niet-passende bron deze tekst minder overtuigend maakt. In dit onderzoek is deze hypothese getest. De hypothese bleek te kloppen. Hiernaast is dit ook getest met statistische bronnen. Zo werd er gezegd dat de Universiteit Utrecht een onderzoek had uitgevoerd onder ofwel een relevante bron, ofwel een irrelevante bron, waar een bepaald positief resultaat uitkwam. Uit dit onderzoek is gebleken dat het niet uitmaakt of de statistische bron relevant of irrelevant is, deze hebben hetzelfde effect op de overtuigingskracht van de tekst.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17011
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo