Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJanssen, D.M.L.
dc.contributor.advisorJansen, F.
dc.contributor.authorSeele, L.A.
dc.date.accessioned2014-07-23T17:00:41Z
dc.date.available2014-07-23T17:00:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/17011
dc.description.abstractVolgens de Match-Up hypothese maakt een relevante, promotionele bron de overtuigingskracht van de instruerende tekst overtuigender, terwijl een niet-passende bron deze tekst minder overtuigend maakt. In dit onderzoek is deze hypothese getest. De hypothese bleek te kloppen. Hiernaast is dit ook getest met statistische bronnen. Zo werd er gezegd dat de Universiteit Utrecht een onderzoek had uitgevoerd onder ofwel een relevante bron, ofwel een irrelevante bron, waar een bepaald positief resultaat uitkwam. Uit dit onderzoek is gebleken dat het niet uitmaakt of de statistische bron relevant of irrelevant is, deze hebben hetzelfde effect op de overtuigingskracht van de tekst.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1893796
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe relevantie van bronnen: een onderzoek naar de Match-Up hypothese. De invloed van promotionele bronnen en statistische bronnen op de overtuigingskracht van advertenties
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMatch-Up, bron, bronnen, promotioneel, promotionele, statistisch, statistische, relevantie, relevant, irrelevant, overtuigingskracht, persuasieve tekst, persuasieve teksten
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record