View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Verborgen regels en fans met een mening: De affordances van Facebook voor bedrijven

        Thumbnail
        View/Open
        Eva Amsterdam - Eindwerkstuk Nieuwe Media en Digitale Cultuur - De affordances van Facebook voor bedrijven (2).pdf (1.082Mb)
        Publication date
        2014
        Author
        Amsterdam, E.C.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek is bestudeerd welke affordances Facebook biedt voor gebruik door bedrijven. Hoewel veel onderzoek is gedaan naar de juiste manier voor bedrijven om Facebook in te zetten, is minder gekeken naar de mogelijkheden en implicaties die het technologische ontwerp van het platform met zich meebrengt. Grote social media platformen hebben tegenwoordig echter veel macht en een goed begrip van deze omgevingen is dan ook belangrijk (Roberts 2009a). Drie verschillende niveaus van Facebook zijn bestudeerd om de meest exemplarische affordances van het platform, en de mogelijkheden daarvan voor bedrijven, weer te kunnen geven. Uit de analyse blijkt dat de affordances die Facebook voor bedrijven biedt, bedrijven op hun beurt de kans bieden om diensten en mogelijkheden aan hun klanten en fans te bieden die binnen traditionele media niet aanwezig zijn. De klanten hebben vervolgens de mogelijkheid om via Facebook’s standaard affordances berichten van bedrijven te versterken of juist te verzwakken. Viraliteit en interactie vormen de basis van de meeste affordances van het platform, maar deze worden door verschillende bedrijven op andere manieren benut. De effecten van de affordances van Facebook voor bedrijven biedt zijn vaak niet zichtbaar en Facebook behoudt dan ook constant een machtspositie.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16717
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo