View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De graphic novel: waardevolle toevoeging aan de literatuurles?

        Thumbnail
        View/Open
        PGO Van de Corput 3227863 - IJperen 0456284 - Janssen 3880176 - Kalkman 3097331.pdf (339.9Kb)
        Publication date
        2014
        Author
        IJperen, A.J. van
        Janssen, M.H.
        Kalkman, S.
        Corput, E. van de
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Welke invulling moet er gegeven worden aan het literatuuronderwijs? Veel docenten gebruiken inmiddels films en muziek in het curriculum, maar is er ook ruimte voor een nieuw medium? In vergelijking met conventionele stripverhalen, wordt de graphic novel (beeldroman) gekenmerkt door een meer literaire inslag en een volwassener lezerspubliek. Het genre bestaat uit originele werken en adaptaties van klassiekers. In dit verkennend onderzoek worden docenten van verschillende scholen gevraagd naar hun opvattingen, eigen praktijk en de toepassingsmogelijkheden. Welke voor- en nadelen zien deze ervaringsdeskundigen in het gebruik van de graphic novel en hoe verhouden zich deze tot hun opvattingen over literatuuronderwijs in het algemeen?
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16516
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo