Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMantingh, E.
dc.contributor.advisorWaveren Hogervorst, C. van
dc.contributor.authorIJperen, A.J. van
dc.contributor.authorJanssen, M.H.
dc.contributor.authorKalkman, S.
dc.contributor.authorCorput, E. van de
dc.date.accessioned2014-04-16T17:00:52Z
dc.date.available2014-04-16T17:00:52Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16516
dc.description.abstractWelke invulling moet er gegeven worden aan het literatuuronderwijs? Veel docenten gebruiken inmiddels films en muziek in het curriculum, maar is er ook ruimte voor een nieuw medium? In vergelijking met conventionele stripverhalen, wordt de graphic novel (beeldroman) gekenmerkt door een meer literaire inslag en een volwassener lezerspubliek. Het genre bestaat uit originele werken en adaptaties van klassiekers. In dit verkennend onderzoek worden docenten van verschillende scholen gevraagd naar hun opvattingen, eigen praktijk en de toepassingsmogelijkheden. Welke voor- en nadelen zien deze ervaringsdeskundigen in het gebruik van de graphic novel en hoe verhouden zich deze tot hun opvattingen over literatuuronderwijs in het algemeen?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent348081
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe graphic novel: waardevolle toevoeging aan de literatuurles?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsbeeldroman, literatuuronderwijs, talenonderwijs
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Engels


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record