View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Individuele aanpak blijft belangrijk bij het uitdagen van excellente leerlingen in een excellentieprogramma

        Thumbnail
        View/Open
        PGO Van der Giessen 3379299 - Schaap 3115852 - Tekatli 0257435.pdf (269.9Kb)
        Publication date
        2014
        Author
        Giessen, J.W. van der
        Schaap, S.J.
        Tekatli, T.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Zowel op scholen als in de politieke en maatschappelijke discussie is excellentie een actueel onderwerp. Excellentieprogramma’s worden ingezet om excellente leerlingen te laten ontwikkelen op hun eigen niveau en er uit te laten halen wat er in zit. Maar slagen zij daarin? Doel van dit onderzoek is achterhalen welke factoren het belangrijkste zijn om uitgedaagd te worden en in hoeverre die factoren door hun excellentieprogramma ook aangeboden worden. Excellente leerlingen worden het meest uitgedaagd wanneer zij iets interessants en moeilijks doen en wanneer zij een beroep moeten doen op hun creativiteit. De verwachtingen van anderen (docenten, ouders, vrienden) zijn niet belangrijk voor leerlingen. Het excellentieprogramma voorziet in die behoeften, maar het wordt duidelijk dat - ook al is er een excellentieprogramma - een individuele aanpak per leerling noodzakelijk blijft.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16503
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo