Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorScager, K.
dc.contributor.authorGiessen, J.W. van der
dc.contributor.authorSchaap, S.J.
dc.contributor.authorTekatli, T.
dc.date.accessioned2014-04-15T17:00:43Z
dc.date.available2014-04-15T17:00:43Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16503
dc.description.abstractZowel op scholen als in de politieke en maatschappelijke discussie is excellentie een actueel onderwerp. Excellentieprogramma’s worden ingezet om excellente leerlingen te laten ontwikkelen op hun eigen niveau en er uit te laten halen wat er in zit. Maar slagen zij daarin? Doel van dit onderzoek is achterhalen welke factoren het belangrijkste zijn om uitgedaagd te worden en in hoeverre die factoren door hun excellentieprogramma ook aangeboden worden. Excellente leerlingen worden het meest uitgedaagd wanneer zij iets interessants en moeilijks doen en wanneer zij een beroep moeten doen op hun creativiteit. De verwachtingen van anderen (docenten, ouders, vrienden) zijn niet belangrijk voor leerlingen. Het excellentieprogramma voorziet in die behoeften, maar het wordt duidelijk dat - ook al is er een excellentieprogramma - een individuele aanpak per leerling noodzakelijk blijft.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent276399
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleIndividuele aanpak blijft belangrijk bij het uitdagen van excellente leerlingen in een excellentieprogramma
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsexcellentie; excellentieprogramma; uitdaging
dc.subject.courseuuGeo-communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record