dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Scager, K. | |
dc.contributor.author | Giessen, J.W. van der | |
dc.contributor.author | Schaap, S.J. | |
dc.contributor.author | Tekatli, T. | |
dc.date.accessioned | 2014-04-15T17:00:43Z | |
dc.date.available | 2014-04-15T17:00:43Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/16503 | |
dc.description.abstract | Zowel op scholen als in de politieke en maatschappelijke discussie is excellentie een actueel onderwerp. Excellentieprogramma’s worden ingezet om excellente leerlingen te laten ontwikkelen op hun eigen niveau en er uit te laten halen wat er in zit. Maar slagen zij daarin? Doel van dit onderzoek is achterhalen welke factoren het belangrijkste zijn om uitgedaagd te worden en in hoeverre die factoren door hun excellentieprogramma ook aangeboden worden. Excellente leerlingen worden het meest uitgedaagd wanneer zij iets interessants en moeilijks doen en wanneer zij een beroep moeten doen op hun creativiteit. De verwachtingen van anderen (docenten, ouders, vrienden) zijn niet belangrijk voor leerlingen. Het excellentieprogramma voorziet in die behoeften, maar het wordt duidelijk dat - ook al is er een excellentieprogramma - een individuele aanpak per leerling noodzakelijk blijft. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 276399 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Individuele aanpak blijft belangrijk bij het uitdagen van excellente leerlingen in een excellentieprogramma | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | excellentie; excellentieprogramma; uitdaging | |
dc.subject.courseuu | Geo-communicatie | |